تظاهرات گسترده علیه رژیم آل خلیفه در آستانه هفتمین سالگرد انقلاب مردم بحرین

در آستانه هفتمین سالگرد انقلاب بحرین و سرکوبگری‌های رژیم آل خلیفه، تظاهرات گسترده این کشور را فراگرفته است.
در آستانه هفتمین سالگرد انقلاب بحرین در 14 فوریه و تجدید پیمان با شهید "مصطفی حمدان"، طی دو روز گذشته، در بسیاری از شهر‌ها و روستا‌های بحرین، تظاهرات برپا شد. تظاهرکنندگان در مناطق کرانه، شهرکان و السهله الجنوبیه با سردادن شعار‌های انقلابی، بر ادامه تحرکات انقلابی تا تحقق اهداف آن، گرفتن انتقام خون شهدای کشور و حمایت از آیت‌الله عیسی قاسم تاکید کردند.
از سوی دیگر، ساکنان مناطق بوری، ابوصیبع و الشاخوره در آستانه سالگرد هفتمین سال انقلاب، برای اعلام همبستگی با بازداشت‌شدگان در زندان‌های رژیم، تجمع کردند.
درهمین حال یکی از مدافعان حقوق بشر بحرین در واکنش به اقدام دادگاه عالی رژیم بحرین برای تایید احکام صادره علیه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم گفت وی هیچ گونه تعاملی با دادگاه نداشته و این محاکمه را اساسا باطل می‌داند.


شیخ میثم السلمان اظهار داشت: آیت‌الله شیخ عیسی قاسم اعتباری برای دادگاه قائل نشده چرا که دادگاه به امری عبادی (فریضه خُمس) ورود نموده که از لحاظ قانون بحرین و موازین بین‌المللی دارای مصونیت می‌باشد و نظام، حق دخالت در این امر عبادی را ندارد و هیچ مسئولیتی در خصوص روند اجرایی آن نیز دارا نمی‌باشد و احکام صادر شده امور عبادی و شرعی مذهب جعفری را نشانه رفته و بنابراین باطلند چرا که اجازه نقض حقوق عبادی را ندارند.
وی افزود: سلب تابعیت آیت‌الله عیسی قاسم هم سال گذشته به طور مجزا و طی حکم پادشاهی صورت گرفته است و نه توسط دادگاه (که اکنون دیوان عالی بخواهد در آن تجدید نظر و یا آن را تایید کند). تجدیدنظر در این پرونده به یکی از متهمان دیگر بر می‌گردد و هیچ ارتباطی به آیت‌الله عیسی قاسم ندارد.
وی خاطرنشان کرد: آزادی‌های دینی در بحرین با خطر بزرگ و جدی مواجهند، به شهادت گزارشهای بین‌المللی و همچنین سازمان ملل، تجاوز و تعدی به حقوق شیعیان در بحرین از حد گذشته است. محاکمه فریضه خُمس نقض صریح ماده 22 قانون اساسی بحرین مبنی بر آزادی مطلق اندیشه و آزادی عمل به شعائر ادیان و گردهمایی‌های مذهبی طبق عادات مرسوم کشور است.
السلمان ادامه داد: تفاوت بزرگی میان دولت قانون و قانونمندی دولت وجود دارد، اولی به معنای وظیفه دولت مبنی بر قانونگذاری برای سامان بخشیدن به رفتار مردم است و دومی به معنای خضوع حکومت در برابر قانون است، حکم دیوان عالی در خصوص آیت‌الله عیسی قاسم نقض آشکار خضوع حکومت در برابر قانون می‌باشد.
وی اظهار داشت: حکم دادگاه در خصوص آیت‌الله عیسی قاسم نشانگر تغییر نقش حکومت از «حمایت از شئون مذهبی» به نقش «جرم شناختن این شئون» است، این بیانگر شکستی بزرگ در مدیریت تنوع فرهنگی و مذهبی است.
گفتنی است که دادگاه تجدید نظر رژیم بحرین روز دوشنبه حکم حبس یک ساله آیت‌الله شیخ عیسی قاسم و سلب تابعیت این روحانی برجسته بحرینی را تایید کرد.
شیخ عیسی قاسم که تحت عمل جراحی قرار گرفته بود حدود 2 ماه قبل مجددا تحت اقامت اجباری قرار گرفت.
اقدام آل خلیفه علیه شیخ عیسی قاسم در حالی انجام شده که سازمان‌های حقوق بشری از این رژیم خواسته بودند تا اجازه دهد روند مداوای رهبر شیعیان بحرین در شرایطی عادی و بدون وجود هیچگونه فشاری، انجام شود.
سایر اخبار این روزنامه
دعوت پژو فرانسه از ایران برای مشارکت در پروژه الجزایر رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای جلسه درس خارج فقه: هدف امریکا از انتقال داعش به افغانستان توجیه حضور خود درمنطقه است نوربخش: 21 هزار میلیارد ریال عیدی برای مستمری بگیران پیش‌بینی شده است در بیانیه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا تاکید شد: حذف انگیزه‌های شخصی و جناحی از ساحت اتحادیه تظاهرات گسترده علیه رژیم آل خلیفه در آستانه هفتمین سالگرد انقلاب مردم بحرین کابل: ازاین پس صلح را باید در میدان جنگ جستجو کرد هشدار حزب‌الله به رژیم صهیونیستی آمریکا و لانه گذاری داعش در افغانستان 1145 طرح گازرسانی دهه فجر در کشور بهره‌برداری می‌شود دکتر عراقچی: هدف اصلی مذاکرات هسته‌ای نه رفع تحریم‌ها بلکه تثبیت حق مسلم ملت ایران بود در پی حمله شبه نظامیان تحت حمایت امارات "عدن"، مرکز دولت منصور هادی سقوط کرد آغاز مذاکرات ملی سوریه در سوچی با پیام پوتین و سخنان لاوروف معمای رد کلیات لایحه بودجه 97 در مجلس بیانیه دیوان محاسبات درباره درخواست مسئولین برخی از دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری مناظره رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: نحوه بازدید 10 نماینده مجلس از زندان اوین تشریح شد وزیر نیرو: برای تامین 200 ساعت اوج مصرف برق در تابستان، سالانه هزار میلیارد تومان هزینه می‌شود پیشنهاد عجیب مناظره!